Tommaso Campanella, Ateismo trionfato, p. 198

Precedente Successiva

«sed speculatores magnitudinis illius effecti; accipiens enim
honorem et gloriam a Deo voce de coelo delapsa: Hic est
filius meus etc., ipsum audite. Et nos audivimus vocem hanc,
cum essemus cum illo in monte sancto etc.», e di più: «Habemus
firmiorem propheticum sermonem etc.», perché tutti
profeti predissero la venuta sua, e concordano li antichi testimonii
con li moderni.
E così s. Giovanni sempre scrive: «Quod vidimus, quod
audivimus et manus nostrae contrectaverunt etc., scribimus
et testamur etc.», et altrove dice: «Hic est discipulus
ille qui scripsit haec et scimus quia verum est testimonium
eius». Ecco dunque che tutta la scola di Christo consiste in
una pura e sincera testimonianza, senza nulla mistura di opinione.
E s. Paulo: «Si Christus non resurrexit, invenimur falsi
testes adversus Deum, dicentes: quia resuscitavit Christum a
mortuis quem non resuscitavit etc. Ergo vana est fides vestra
etc. Ergo nec nos resurgemus etc. Nunc autem Christus resurrexit
etc., apparuit Cephe, deinde undecim, deinde plusquam
quingentis fratribus, deinde Iacobo, deinde apostolis
omnibus, novissime autem mihi etc.». Dunque, concludo,
chiunque parla contra gl’apostoli testimonianti per sua opinione
che ha contraria, è indegno di fede.
Cercai poi la conformità tra loro. Viddi nella dottrina morale
tanta concordia che è cosa di stupore. In tutti profeti e
libri si notano discordie assai nel medesimo auttore, non
che tra discepoli che son tutti guerra e pugna del sentimento
de l’auttor loro, come si vede tra peripatetici, platonici,
hippocratici, stoici e pittagorici, e pur tra discepoli
di Macone, che fecero 4 sette varie subito morto lui, e nondimeno
tra discepoli di Christo si vede unità grande et ammirabile
di spirito in tutta la moralità e modo di persuadere

Precedente Successiva

Schede storico-bibliografiche